ХАРКІВСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР МУЗИЧНОЇ КОМЕДІЇ

+38(057)712-40-50, 38(057)764 81 28

вул.Благовіщенська, 32

Подорлова

Ювілей заслуженої артистки України Валентини Подорловой

Заслужена артистка України Валентина Подорлова - зірка театру музичної комедії, яка може відразу притягнути до себе погляд, і не відпускати увагу до самого кінця вистави.

Валентині пощастило вчитись в класі славетного педагога по вокалу Інни Азбель. Захоплена музикою та співами студентка весь свій час присвячувала навчанню, це дозволило ій закінчити Харківський інститут мистецтв з відзнакою.

Після цього вона дебютує на професійній сцені артисткою Іванівського театру музичної комедії. Проте вже через рік стає солісткою Киргизького театру опери та балету. Прекрасна вокальна та акторська школи дозволили Валентині створювати чуттєві та художньо достовірні образи. Поступово Валентина стає примою, виконуючи головні партії в класичних операх: знедолену Лізу («Пікова дама» П. Чайковського), мрійливу Тетяну («Євгеній Онєгін» П. Чайковського), наївну Маргариту («Фауст» Ш. Гуно), відчайдушну Софію («Петро I»), романтичну принцесу Єлизавету Валуа («Дон Карлос» Д. Верді).

То після чотирьох років в опері Валентина дебютує у Харківському академічному театрі музичної комедії, виконуючи партію Ніни в опереті Костянтина Листова «Севастопольський вальс». Артистизм, яскравий темперамент, прекрасний голос лірико-драматичне сопрано дозволяють Валентині виконувати партії в класичних оперетах, мюзиклах, рок-операх. Простота і глибока щирість - візитна картка сценічного образу артистки.

Валентина захоплена пошуками нової сценічної стилістики - її ролі перетворюються в одкровення, які не підвладні модним театральним течіям. Артистка показує на сцені живих персонажів, граючи тиху і зворушливу Софію («Весілля в Малинівці» О. Рябова) і зовсім інший тип жінки - Керрі, яка приховує самотність під маскою щасливої жінки («Сестра Керрі» Р. Паулса). В іронічній принцесі Фантазії («Подорож на Місяць» Ж. Оффенбаха) артистка повернула на сцену забуте і заборонене в ті роки - живий гротеск, потужну сценічну гіперболу, барвисту фантастику, які не тільки не протилежні реальності, але з неї ж і виростали. Тоді як в норовливої і честолюбної графині Маріци зосереджувала характер героїні на примхах і ревнощах. Сільва Валентини Подорлової з оперети Імре Кальмана - вміє боротися за своє кохання, зберігаючи при цьому витримку і почуття власної гідності. Розалінда з оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша» навпаки вражає своєю здатністю різко міняти свою поведінку. Як великий майстер, Валентина Подорлова, перетворювала відомі партії, створюючи свій неповторний стиль. Головне в її образах - поезія задушевних півтонів й гармонія.

З часом Валентина Подорлова почала створювати яскраві характерні образи: княгині Воляпюк («Сільва» І. Кальмана»), Міліци («Весела вдова» Ф. Легар), мадам Арно («Фіалка Монмартру» І. Кальмана), місіс Хіггінс («Моя чарівна леді» Ф. Лоу), Марфа («Бабин бунт» Є. Птічкін). Прекрасно розуміючи специфіку жанру, Валентина Подорлова завжди намагається наповнити образи живим, сучасним змістом, передаючи увесь спектр емоцій своїх героїнь.

В музичних комедіях Валентина Подорлова вражає публіку комічними образами доньї Анни («Таємниця Дон Жуана» М. Самойлов), міс Петінгтон («Сімейна авантюра, або Вона на все згодна» В. Ільїн).

Кожен концертний номер Валентина Подорлова перетворює в міні виставу. Незабутньо її виконання ведучої репертуарного ґала-концерту «Віват, Кальман!».

До того ж залишаючись провідною солісткою театру Валентина Подорлова свій яскравий, багатогранний талант виявила в одній з найскладніших творчих професій – режисера-постановника барвистої, динамічної, дуже смішної музичної комедії Євгена Птічкіна «Бабин бунт». Згодом ставить яскраві оперети «Циганський барон» Йоганна Штрауса, «Фіалка Монмартру» Імре Кальмана. Вистави Валентини Подорлової відкрили характерні особливості її режисури - віртуозне володіння сценічним простором, ритмами, об’ємом та звуком. Уміння створити злагоджений ансамбль з артистів різних шкіл - особливий дар Валентини Подорлової, як режисера.

Багато років викладала вокал студентам Харківського гуманітарно-педагогічного інституту, Харківського державного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, Харківської державної академії культури та співпрацювала в молодіжному театрі «Мадриґал».

На бенефісі ви побачите Валентину Подорлову у музичній комедії Оскара Фельцмана «Все починається з кохання» в двох різних образах сильної та самотньої удови Марії Іванівни, та мудрої дружини актора Єлизавети Семенівни.

Алла Прихожаєва, керівник літературно-драматургічної частини Харківського академічного театру музичної комедії